6 latki Krasnalki 2017/2018

6 latki Krasnalki 2017/2018

Czwarty rok Krasnalki do przedszkola uczęszczają i ponownie rodziców i miłych gości na stronę swoją zapraszają.

Bawiąc się – uczymy i poznajemy świat, wspólnie tworząc swój mały, krasnalkowy świat – wspólnie z paniami: Kasią, Jadzią i Teresą.

______________________________________________________________________________

Tematy kompleksowe na miesiąc MAJ:


1. Dbamy o naszą planetę

2. Kosmiczne podróże

3. Moja rodzina

4. Święto dzieci

______________________________________________________________________________

Maj/2018

Moja mama

Cele ogólne:
– kształtowanie więzi emocjonalnej ze swoją rodziną, dostrzeganie wkładu pracy mamy w codzienne życie domowe ,
– kształtowanie umiejętności wypowiadania się: poprawne budowanie zdań, dzielenie się przeżyciami,

– motywowanie do samodzielnego czytania.

______________________________________________________________________________

Maj/2018

Wizyta w BIBLIOTECE OSIEDLOWEJ

Tym razem Krasnalki poznały “Bajkę o Wiśle” przedstawioną w formie teatrzyku kamishibai. Dzięki pięknym i wyrazistym ilustracjom przedszkolaki poznały florę i faunę Wisły i jej brzegów oraz przypomniały sobie znane miejscowości występujące wzdłuż jej biegu.

______________________________________________________________________________

Maj/2018

Na kosmodromie”- zabawy tematyczne z wykorzystanie klocków drewnianych i wykonanych przez dzieci rakiet.

______________________________________________________________________________

Maj/2018

Pojazd kosmiczny” – wykonanie rakiety z rolki po papierze toaletowym i kartonu. Łączenie elementów za pomocą kleju.

Cele:

• Rozwijanie wyobraźni.

• Doskonalenie umiejętności łączenia elementów w całość.

• Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy.

______________________________________________________________________________

Maj/2018

Ile waży ufoludek, a ile miś” – ćwiczenia w ważeniu.

Cele:

• Ćwiczenie umiejętności ważenia.

• Doskonalenie umiejętności współpracy w parach.

• Poznanie sposobów paczkowania towarów.

______________________________________________________________________________

Maj/2018

Planety – malowanie farbą mydlaną

Celem zajęcia było:

  • Poznanie nowej techniki plastycznej

  • Wzbogacenie wiedzy na temat planet

  • Rozwijanie zdolności plastycznych.

______________________________________________________________________________

Maj/2018

W Układzie Słonecznym

Cele: Wzbogacanie wiadomości na temat Układu Słonecznego

Dziecko:

  • Wie, jak zbudowany jest Układ Słoneczny.
  • Zna rolę i pozycję Słońca.
  • Wymienia charakterystyczne cechy planet krążących wokół Słońca.
  • Sprawnie liczy obiekty.
  • Wyszukuje określony napis wśród innych.

W sposób przyjemny Krasnalki przypomniały sobie i wzbogaciły wiedzę na temat Układu Słonecznego. Wykorzystaliśmy do tego uroczą i wesołą piosenkę W Układzie Słonecznym muzyka, głosy i tekst: CeZikoraz. oraz żartobliwą animację do piosenki. Nieodzownym rekwizytem okazały się również magnesowe planety.

______________________________________________________________________________

Maj/2018

Drzewo życia – praca przestrzenna

Cel: rozwijanie postaw proekologicznych, kształtowanie sprawności manualnej.

______________________________________________________________________________

Kwiecień/2018

Piękna nasza Polska cała” – rysowanie pastelami olejnymi – wzbogacanie wiedzy na temat Polski.

______________________________________________________________________________

Kwiecień/2018

ROBIMY ZAKUPY” – zabawa matematyczna – zapoznanie z walutą Polski.

Cele:

ćwiczenie umiejętności posługiwania się pieniędzmi

doskonalenie techniki rachunkowej

doskonalenie umiejętności skupiania uwagi

______________________________________________________________________________

Kwiecień/2018

WODZISŁAWSKI RYNEK” – przedstawienie wrażeń ze spaceru po rynku w pracy plastycznej.

Technika – wycinanie i rysowanie pisakami.

Cele:

rozwijanie wyobraźni plastycznej

doskonalenie umiejętności wycinania.

______________________________________________________________________________

Kwiecień/2018

WODZISŁAW- MOJA MAŁA OJCZYZNA” – wizyta w MUZEUM,

spacer po RYNKU i zabawy w PARKU MIEJSKIM.

Cele:

poszerzanie wiedzy o historii naszego miasta i jego ciekawych miejsc

zwrócenie uwagi na charakterystyczną zabudowę rynku.

______________________________________________________________________________

Kwiecień/2018

DAWNE STOLICE POLSKI” – poznanie dawnych stolic Polski: Gniezna i Krakowa.

Cele:

przypomnienie Legendy o Lechu, Czechu i Rusie

zapoznanie z legendą o Smoku Wawelskim

układanie z figur geometrycznych i budowanie z klocków na podany temat.

 

 

______________________________________________________________________________

Kwiecień/2018

WYCIECZKA PO WARSZAWIE” – rozmowa w oparciu o ilustracje.

Cele:

zapoznanie z legendą o Warszawie

poznanie niektórych zabytków Warszawy

rozbudzanie uczuć patriotycznych.

______________________________________________________________________________

Kwiecień/2018

MUZYKA KOLORAMI MALOWANA” – improwizacja taneczna /z chustami/ i plastyczna do muzyki Chopina.

Cele:

zapoznanie z postacią Fryderyka Chopina

kształtowanie wyobraźni muzycznej

rozwijanie inwencji twórczej.

______________________________________________________________________________

Kwiecień/2018

24 kwietnia w Zespole Szkół Stowarzyszenia Rodzin Katolickich odbyła się już trzecia edycja Konkurs Piosenki Polskiej „Od przedszkola do Katola”, w którym uczestniczyły przedszkola i szkoły podstawowe z całego powiatu wodzisławskiego. Nasze przedszkole reprezentowała Tola z grupy KRASNALKI.

Gratulujemy Toli pięknego występu !!!

______________________________________________________________________________

Kwiecień/2018

10.04.2018r. w PP nr 13 w Kokoszycach przyprowadzono I Konkurs Przyrodniczo – Ekologiczny dla dzieci z wodzisławskich przedszkoli. Do konkursu przystąpiło 10 przedszkoli. Były zagadki, pytania losowane przez uczestników i zadania do wykonania. Dzieci mogły wykazać się wiadomościami na temat: smogu, recyklingu, segregowania śmieci oraz świata roślin i zwierząt.

Miło nam poinformować, że drużyna reprezentująca nasze przedszkole, w składzie: Maja Gunerka i Wojciech Walas wywalczyła III miejsce. GRATULUJEMY!

______________________________________________________________________________

kwiecień/2018

6 kwietnia odbyło się w grupie Krasnalków zajęcie otwarte dla rodziców pod tytułem „ Radosne czytanie”. Czy było radosne, twórcze i przyjemne pozostawiam ocenie rodziców. Krasnalki bardzo lubią czytać. Umiejętność tę doskonalą najczęściej podczas zabaw śpiewno – ruchowych, działalności zadaniowej w małych zespołach lub podczas cichego czytania. Wplatając podczas ćwiczeń ruchowych, gimnastycznych elementy czytania – dzieci nie tylko rozwijają sprawność ruchową, ale jednocześnie doskonalą czytanie. Odrobina humoru, śmiechu i radości też jest mile widziana.

______________________________________________________________________________

kwiecień/2018

5 kwietnia Zuzia Żyluk uczestniczyła w konkursie organizowanym przez Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 3 w Wodzisławiu Śląskim. Jego celem było propagowanie poezji J. Brzechwy. Pięknie zaprezentowała wiersz „ Samochwała”. Gratulujemy pięknego występu.

______________________________________________________________________________

Kwiecień/2018

Dlaczego są jaja w koszyku i czemu święconkę się święci ?

Krasnalki utrwalały wiedzę o świętach Wielkanocnych, tworzyły i doskonaliły swoje umiejętności manualne.

______________________________________________________________________________

Marzec/2018

Jak niewiele Krasnalkom potrzeba do szczęścia : odrobinę słońca, czystego powietrza i dużo pozytywnej energii.

______________________________________________________________________________

Marzec/2018

Czy to już wiosna?w minionym tygodniu Krasnalki poszukiwały zwiastunów wiosny i obserwowały marcową pogodę.

– „Powrót bocianów” – nauka wiersza na pamięć – rozwijanie koncentracji i pamięci mechanicznej; wzbogacanie wiedzy dziecka na temat życia bocianów; zachęcanie do tworzenia dłuższych wypowiedzi na temat bocianów zainspirowanych wierszem i prezentacją multimedialną “Wywiad z bocianem”.

– “Bocian” – wycinanie i łączenie elementów z papieru – doskonalenie umiejętności precyzyjnego odrysowywania szablonu.

– „Pierwsze kwiaty”- układanie puzzli; podpisywanie obrazka.

– „Wiosenna pogoda” – instrumentacja opowiadania – ćwiczenia w wydobywaniu dźwięków obrazujących treść opowiadania.

– „W marcu jak w garncu” – wyjaśnienie przysłowia na podstawie wiersza D. Kossakowskiej i masażyku A. Olędzkiej „Marcowy tydzień”; rozwijanie umiejętności odczytywania i interpretowania symboli graficznych dotyczących zjawisk atmosferycznych.

– „Marcowy garnek”- plastyczna interpretacja przysłowia.

– Wizyta w kwiaciarni – oglądanie wiosennych kwiatów; utrwalenie budowy kwiatów.

– „Ćwiczenia na wiosnę” – ćwiczenia gimnastyczne Krasnalków.

– Urodziny Antosi

Antosiu, z okazji Twojego święta
każdy Krasnalek o Tobie pamięta.
Więc z okazji urodzin
składamy Ci moc życzeń:
uśmiechu, zdrowia, radości,
mnóstwa prezentów i gości,
przyjaźni wielkich i małych,
wielu przygód niebywałych
i uśmiechu wesołego i wszystkiego,
wszystkiego najlepszego!

Krasnalki z Paniami.

Krasnalki w Bibliotece.

Tym razem przedszkolaki poznały opowiadanie Lew w Paryżuw formie teatrzyku Kamishibai zwanego również teatrem obrazkowym. Opowiadanie to napisała i zilustrowała włoska autorka książek albumowych Beatrice Alemagna, mieszkającą i pracującą w Paryżu. Bohater opowiadania, Lew, postanowił opuścić swą afrykańską sawannę by zyskać “pracę, miłość, przyszłość”. W tym celu przybywa do Paryża i odkrywa miasto tak dalece inne od tego co znał dotychczas….

______________________________________________________________________________

Marzec/2018

Realizacja bloku tematycznego NA WIEJSKIM PODWÓRKU w grupie Krasnalków:

– „Na wiejskim podwórku” – wypowiedzi się na temat tego, co dzieje się na ilustracji i własnych doświadczeń; wskazywanie i nazywanie zwierząt, wyszukiwanie karteczek z ich nazwami, podpisywanie zwierząt i ich domów

– „Koń i krowa”- praca plastyczna techniką origami

– „Wiejskie skarby”- rozwiązywanie prostych działań matematycznych w zakresie dodawania i odejmowania do 9, układanie cyfr rosnąco, odczytywanie hasła

– „Zabawa z psem i kotem”- zabawa dydaktyczna – ćwiczenie orientacji kierunkowej

– „Co nam dają zwierzęta”- określanie korzyści płynących z hodowli zwierząt dla człowieka; nazywanie przetworów mlecznych; „Skąd mamy masło?” – zabawa badawcza, degustacja samodzielnie zrobionego masła

– „ Baranek”- ćwiczenie graficzne- kreślenie linii spiralnych

– budowanie z “clików” na temat zwierzęta z zagrody wiejskiej

– „Wiejskie muzykowanie”- zabawy do piosenki „Kurki trzy”: gra na bum bum rurkach, śpiewanie “w języku” danego zwierzęcia na melodię piosenki. ( filmiki zamieszczone na facebooku przedszkola)

Urodziny LENKI

Dla słodkiej Księżniczki w dniu urodzin:
Niech ziarnko grochu Ci nie szkodzi
Niech wszystko jak w bajce się układa
A z kranu niech płynie czekolada
Niech dobro zawsze ze złem wygrywa
A wżyciu niech zawsze jak w bajkach bywa.
Tego życzą koleżanki, koledzy oraz panie z grupy KRASNALKÓW.

______________________________________________________________________________

Marzec/2018

W minionym tygodniu Krasnalki rozwijały swoje zainteresowania przyrodnicze i pogłębiały wiedzę na temat zwierząt egzotycznych. Przedszkolaki:

– oglądały prezentacje multimedialną “Sawanna i jej mieszkańcy”

– wskazywały na mapie świata oraz globusie obszary występowania wybranych zwierząt egzotycznych

– rozwiązywały zagadki obrazkowe i słowne

– rozpoznawały głosy zwierząt egzotycznych

– malowały wybrane przez siebie zwierzę egzotyczne i w miarę swoich umiejętności podpisywały je przy użyciu rozsypanki literowej

– utrwalały umiejętność kreślenia linii spiralnych i pętli podczas wykonania pracy “Wąż”

– nauczyły się na pamięć wiersza “Kameleon”, który był inspiracją do pracy plastyczno- technicznej, zabawy z magnesem oraz do zabawy muzyczno- ruchowej “Kameleon Leon” /”Bumbumkowe poruszanki”/

– interpretowały wiersze J. Brzechwy z cyklu “ZOO” przy użyciu pacynek

– budowały ZOO przy wykorzystaniu klocków i plastykowych zabawek

______________________________________________________________________________

Marzec/2018

Krasnali wzięły udział w cyklu filmów krótkometrażowych Chodzę do kina.

Widziały film pt “To Coś”, “Moje, moje”, “Nowy gatunek”, “Zupa z kamieni”. Na oczach dzieci działy się niesamowite historie. Krokodyl, mysz i żaba i inni mieszkańcy wspólnie gotowali zupę z kamieni, górskie szczyty dokuczały nieśmiałemu pagórkowi a kapryśny były jedynak opanowuje sztukę dzielenia się. Krasnalki z uwagą i dużym zainteresowaniem śledziły losy bohaterów.

______________________________________________________________________________

Luty/2018

Ruch jest w stanie zastąpić prawie każdy lek, ale wszystkie leki razem wzięte nie zastąpią ruchu”

Wojciech Oczko

______________________________________________________________________________

Luty/2018

W świecie figur geometrycznych”w minionym tygodniu Krasnalki przeniosły się do Czarodziejskiej Krainy Figur Geometrycznych. Podczas zajęć i zabaw dzieci:

– rozpoznawały i nazywały figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt prostokąt) wyróżniając ich cechy charakterystyczne np. liczbę boków, kątów, wierzchołków

– odwzorowywały kształty figur za pomocą różnorodnego materiału, np. patyczków, pasków papieru, własnych ciał

układały szlaczki z figur geometrycznych – skupiały uwagę na rytmach, wychwytywały powtarzające się sekwencje i kontynuowały je

– bawiły się klockami Dienesa – manipulowały nimi, tworząc własne kompozycje; określały ich cechy; klasyfikowały je według danej cechy (kształt, kolor, wielkość, grubość) przedstawionej za pomocą symbolu (kodu obrazkowego)

– grały na instrumentach perkusyjnych według zapisu „utworu” przy użyciu figur geometrycznych

– poznały chińską układankę “tangram”- układały kompozycje z kartoników w kształcie figur geometrycznych zgodnie z podanym wzorem.

______________________________________________________________________________

Luty/2018

Zajęcia sportowe w nowej odsłonie

Po dłuższej przerwie dzieci z radością uczestniczyły w ciekawych zabawach i ćwiczeniach ruchowych. Z ochotą podejmowały trudne wyzwania, świetnie przy tym bawiąc się.

Na zajęciach sportowych Krasnalki uczą się szybko reagować na polecenia, zapamiętywać złożone polecenia i je prawidłowo wykonywać. Uczą się również cierpliwości i wytrwałości, a przede wszystkim kształcą ogólną sprawność ruchową. Oczywiście na każdych zajęciach bezwzględnie obowiązuje przestrzeganie wcześniej ustalonych zasad !

______________________________________________________________________________

Luty/2018

Walentynki u Krasnalków

Historii św. Walentego zaciekawiła dzieci i zainspirowała do zadawania licznych pytań. Co to jest miłość, przyjaźń, poświęcenie. Dzieci odpowiadały na trudne pytania: Jak można okazywać sobie miłość? Co trzeba robić by ją pielęgnować? itp. Krasnalki podczas zabawy tanecznej wybrały króla i królową walentynek – bawiąc się przy tym wyśmienicie. W parach zagrały w grę planszową – pamiętając o zasadach fair play, wzajemnej życzliwości i sympatii. Wykonały dla najbliższych serduszka. Na zakończenie wspólnego świętowania otrzymały lizaczki w kształcie serca. Nie obyło się bez pamiątkowych zdjęć.

______________________________________________________________________________

Luty/2018

W świecie dinozaurów.

 

______________________________________________________________________________

Luty/2018

13.02.2018 KRASNALKI w WCK

– spotkanie w ramach programu Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

Tym razem przedszkolaki oglądały animowane przygody trójki przyjaciół, zwierząt z wioski Mullewapp, przygotowujących przyjęcie urodzinowe dla głównego bohatera filmu – Waldemara.

Więcej na stronie głównej.

______________________________________________________________________________

Bloki tematyczne LUTY/2018:

  1. Zimowe zabawy
  2. Dinozaury – dziwne stwory
  3. W świecie figur

______________________________________________________________________________

Styczeń/2018

Bal karnawałowy w grupie Krasnalków rozpoczął się wcześnie rano. Wspólne zabawy, tańce były wstępem do zabawy z wodzirejem i wszystkimi przedszkolakami.

______________________________________________________________________________

Styczeń/2018

Bawimy się czytaniem

______________________________________________________________________________

Styczeń/2018

Kreacje Krasnalków na bal karnawałowy.

______________________________________________________________________________

Styczeń/2018

25 stycznia Krasnalki zaprosiły do przedszkola swoje kochane babcie i dziadków. Dzieci przygotowały dla nich specjalny program artystyczny pt „W świecie babci i dziadka”. Przedszkolaki recytowały wiersze, śpiewały piosenki i tańczyły. Mali artyści z dużym przejęciem i zaangażowaniem odtwarzali swoje role. W ten sposób mogli podziękować za trud włożony w ich wychowanie. Na koniec wszystkie wnuczęta obdarowały swoich bliskich własnoręcznie przygotowanymi upominkami. Goście ze wzruszeniem patrzyli na swoje pociechy i wielkimi brawami dziękowali za występy. Dopełnieniem uroczystego spotkania były wspólne zabawy i tańce. Atmosfera była uroczysta, podniosła i pełna radości. Niejednej babci i dziadkowi, łezka zakręciła się w oku. To było naprawdę wyjątkowe spotkanie, pełne uśmiechu, radości i dumy. Szczęśliwe i rozpromienione twarze babć i dziadków po raz kolejny pokazały, jak ważne są takie spotkania i spędzone wspólnie z wnukami chwile.

______________________________________________________________________________

Styczeń/2018

Babcia i dziadziuś oczami wnuczki lub wnuczka.

Tylko dziadkowie mogą być równie zafascynowani

rozwojem dziecka jak jego rodzice.

______________________________________________________________________________

Styczeń/2018

Bilecik niespodzianka – zaproszenie dla Babci i Dziadka „krok po kroku”

Co znajduje się w tym małym, niepozornym karneciku ?

______________________________________________________________________________

Styczeń/2018

Czytanie zdań i ilustrowanie

______________________________________________________________________________

Styczeń/2018

Pory roku

Cele :

– Wzbogacenie wiedzy na temat charakterystycznych cech poszczególnych pór roku,

– Utrwalenie pór roku,

– Doskonalenie pracy w grupach.

______________________________________________________________________________

Styczeń/2017

Nasze urodziny

Krasnalki bezbłędnie wymieniają wszystkie miesiące, rozumieją ich powtarzalność. Również większość zna datę swoich urodzin. Wspólnie ustaliliśmy w których miesiącach dzieci urodziły się.

______________________________________________________________________________

Styczeń/2018

Zestaw filmów krótkich: Kim jestem?- Nowe Horyzonty Edukacji Przedszkolnej

Starannie dobrany zestaw filmów krótkometrażowych pokazujących, że przyjaźń pozwala przeciwstawić się stereotypom i pomóc rozwiązać największe problemy.

Każdy człowiek jest inny – różnimy się wyglądem, cechami charakteru, poglądami, zainteresowaniami. Czasami w grupie ludzi jedna z osób wydaje się odmienna na tle innych. Może w takiej sytuacji spotkać się z brakiem akceptacji, z odrzuceniem społecznym. Jak wtedy się zachować? Czy spróbować się zmienić, wpasowując się w grupę, czy pozostać sobą? Trudno jest zaakceptować siebie, kiedy widzi się brak tolerancji w oczach innych. Być może spotkanie kogoś, kto poda pomocną dłoń, pomoże nam zrozumieć, kim jesteśmy. Czy prawdziwa przyjaźń potrafi pokonać dzielące różnice? Bohaterowie filmów z cyklu „Kim jestem?” próbują odpowiedzieć na te pytania.

______________________________________________________________________________

Styczeń/2018

Bloki tematyczne STYCZEŃ/2018:

1. Witamy Nowy Rok

2. Karnawał

3. Babcia i Dziadek

4. Życie w krainie śniegu i lodu

______________________________________________________________________________

Grudzień/2017

Zajęcia sportowe

Nieodzownym warunkiem prawidłowego rozwoju psychofizycznego dzieci jest ruch. Może on być zamierzony bądź spontaniczny. Przedszkolaki chętnie uczestniczą w zabawach opartych na ruchu. Zajęcia sportowe organizowane w naszym przedszkolu zachęcają dzieci do aktywności fizycznej poprzez tworzenie radosnego nastroju. Zabawy i ćwiczenia jakie się im proponuje są wykonywane przez dzieci z wielkim entuzjazmem – są odprężone i pełne energii. Uczą się również cierpliwości, opanowywania negatywnych emocji i przestrzegania ustalonych reguł, dotyczących bezpieczeństwa i zgodnej zabawy. Cieszą się każdym nawet najmniejszym sukcesem. Odpowiednie motywowanie do działania jest również istotne i powoduje, że Krasnalki chętnie w zajęciach sportowych uczestniczą.

______________________________________________________________________________

Grudzień/2017

Lenka z mamą upiekły dla dzieci i pań pyszne ciasteczka. Po skończonym lukrowaniu piernika  każdy Krasnalek delektował się tymi wspaniałościami. Dziękujemy.

______________________________________________________________________________

Grudzień/2017

Choinka ekologiczna

Krasnalki pracując w małych zespołach stworzyły piękną choinkę, która ozdobiła naszą salę. Samodzielnie ją narysowały, wycięły, wykonały łańcuchy i piękne, minimalistyczne bombki.

______________________________________________________________________________

Grudzień/2017

Choinka

Cele: Rozwijanie sprawności manualnej

Dziecko:

– samodzielnie wylepia,

– jest wytrwałe,

– kończy pracę.

______________________________________________________________________________

Grudzień/2017

Zabawa ze słomką – ćwiczenie oddechowe

Przenoszenie za pomocą słomki kolorowych bombek na szablon choinki.

______________________________________________________________________________

Grudzień/2017

Urodziny pięknej dziewczyny – Zosi

Krasnalkowa Zosia obchodzi dzisiaj swoje szóste urodziny!

Życzymy jej więc zdrowia, szczęścia, pomyślności.

Jak najmniej smutków, dużo radości, a mało złości.

Niech w Twym sercu zawsze mieszka miłość, wiara i nadzieja.

Krasnalki z paniami.

______________________________________________________________________________

Grudzień/2017

Matematyka na wesoło.

Zabawa jest istotnym elementem przyswajania podstaw matematyki wśród najmłodszych dzieci.

Poznawanie liczb i cyfr wcale nie musi być nudne. Na zajęciu Krasnalki uczyły się przekładać tekst literacki na język matematyczny. Systematycznie doskonalą myślenie, klasyfikowanie. Rozwijają spostrzegawczość i koncentrację uwagi.

______________________________________________________________________________

Grudzień/2017

Grudniowa solenizantka

Droga Tolu, życzenia wszystkich Krasnalków wraz z paniami przepełnione są gamą wielobarwnych uczuć. Bądź zdrowa, radosna, pełna optymizmu – którego co prawda masz bardzo dużo, ale od przybytku głowa nie boli. Niech w Twojej główce ciągle tworzą się nowe, wspaniałe pomysły.

Nigdy nie zmieniaj się i niech Twoje dobre, wrażliwe serduszko pozostanie takim na zawsze!

Buziaki dla ciebie od wszystkich Krasnalków i pań.

______________________________________________________________________________

Grudzień/2017

Realizacja  programu Gmina z dobrą energią i konkursu ekologiczno – edukacyjnego Nie truj sąsiada.

W poniedziałek, 11.12.2017r. dzieci z najstarszych grup odwiedzili uczniowie klasy III Szkoły Podstawowej nr 10 w Wodzisławiu Śl. Starsi koledzy przedstawili przedszkolakom teatrzyk kukiełkowy pt. “Nie truj sąsiada”.

Więcej na stronie głównej.

________________________________________________________________________________

Grudzień/2017

Mikołaj – praca wg wzoru

Cel – Rozwijanie sprawności manualnej.

Dziecko:

– zachowuje kolejność wykonania mikołaja,

– sprawnie posługuje się nożyczkami,

– cierpliwie kończy pracę.

________________________________________________________________________________

Grudzień/2017

Mikołaj – odbijanie dłoni.

Cele:

• Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

• Rozwijanie inwencji twórczej dziecka.

  • Ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy.

________________________________________________________________________________

Grudzień/2017

Nastrój się na święta” – konkurs na najpiękniejszy stroik świąteczny.

Organizatorem konkursu jest miasto Wodzisław Śląski.

W konkursie wzięły udział: Maja Gunerka, Wiktoria Wiaderek, Tola Konofał i Lena Hałaszko pod opieką Katarzyny Kocerby.

________________________________________________________________________________

Listopad/2017

Kolorowe parasole – Wyzwanie Na Już

Wyzwanie: Wykorzystaj talerzyk papierowy i kolorową włóczkę do stworzenia parasola. Masz do dyspozycji flamastry, klej i nożyczki.

Czas: 15 minut

Cel: Rozwijanie umiejętności szybkiego myślenia, rozwiązywania problemów, kształtowanie wyobraźni.

________________________________________________________________________________

Listopad/2017

Szary świat za oknem

Cele:

Kształtowanie umiejętności rozpoznawania charakterystycznych cech późnej jesieni

Poznawanie sposobu tworzenia szarej farby

Rozwijanie inwencji twórczej

________________________________________________________________________________

Listopad/2017

Przygotowanie do nauki czytania – zabawy z literkami

Nie ma jasno określonego wieku, w którym dziecko powinno się nauczyć czytać. Jest to kwestia indywidualna, a zakres tego co uznajemy za normalne, jest bardzo szeroki. Najlepszą metodą jest zapewnienie dzieciom bogatych i rozwijających doświadczeń.

Zabawa w odszukiwanie liter drukowanych w jak najszybszym czasie jest świetnym sposobem na ich rozpoznawanie. Przy okazji dzieci mają okazję poruszać się, co zwiększa atrakcyjność zabawy.

________________________________________________________________________________

Listopad/2017

Deszczowy dzień – zabawa matematyczna

Cele zajęcia :

– szeregowanie parasolek ,

– określanie , która jest pierwsza , druga…,

– wdrażanie dzieci do dokładnego wykonywania poleceń i kierowania uwagi zgodnie z poleceniem nauczycielki.

________________________________________________________________________________

Listopad/2017

 

Mój przyjaciel miś

Krasnalki przywiązanie do swoich misiów odzwierciedlały na różne sposoby – na przykład ćwicząc z nimi, w pracach plastycznych, bawiąc się z nimi.

Slalom u boku z pluszakiem nie był łatwym zadaniem. Krasnalki kreatywne przecież więc cóż to za problem, za bluzkę, na plecy i już !

Coraz niżej i niżej …

Zabawy ruchowe z misiami stworzyły niesamowitą atmosferę w grupie. Radość, śmiech towarzyszyły nam przez większość dnia.

Miś – wydzieranka

Cel: Rozwijanie sprawności manualnej.

A oto efekty pracy Krasnalków.

 

 

Miś – praca wg wzoru

Cel – Rozwijanie sprawności manualnej.

Dziecko:

– zachowuje kolejność wykonania misia,

– sprawnie posługuje się nożyczkami,

– cierpliwie kończy pracę.

________________________________________________________________________________

Wizyta KOMINIARZA

W czwartkowy poranek Krasnalki odwiedził pan KOMINIARZ. Gość opowiedział dzieciom o swojej pracy, wytłumaczył po co czyści się kominy i pokazał narzędzia jakie wykorzystuje do ich czyszczenia. Dzieci dowiedziały się o szkodliwości dymu z kominów domowych i pieców grzewczych, jeśli spala się w nich złej jakości opał i śmieci. Kominiarz zwrócił również uwagę dzieci na znajdujące się w pomieszczeniach przedszkolnych i mieszkalnych kratki wentylacyjne oraz podkreślił konieczność obowiązkowego i regularnego przeprowadzania przeglądu przewodów kominowych i wentylacyjnych. Teraz przedszkolaki wiedzą, że wszystko to po to, by czuć się bezpiecznie w domu czy przedszkolu. Na zakończenie spotkania wszystkie Krasnaki „na szczęście chwyciły się za guzik”.

Zajęcia przeprowadzono w ramach realizacji programu Gmina z dobrą energią i konkursu ekologiczno – edukacyjnego Nie truj sąsiada.

________________________________________________________________________________

Listopad/2017

Podróż po Polsce”- zabawy dydaktyczne.

Cel:

– nabywanie poczucia przynależności narodowej
– rozpoznawanie charakterystycznych cech wybranych regionów i miast Polski
– aktywne uczestniczenie w zabawach i zajęciach muzyczno-ruchowych
– wdrażanie do współdziałania w grupie.

Stacje:

1. Wodzisław Śląski – zabawa ruchowa do piosenki „Jedzie pociąg”

2. Zakopane- zabawa taneczna “W murowanej piwnicy”

3. Kraków- zabawa ruchowa “Owce dla smoka”; zabawa twórcza “Smok z figur”

4. Warszawa- słuchanie muzyki F. Chopina “- Koncert Chopinowski w Królewskich Łazienkach”

5. Toruń- miasto astronoma M. Kopernika i słodkich pierniczków

6. Bałtyk- zabawa z chustą animacyjną “Cisza -sztorm”.

________________________________________________________________________________

Listopad/2017

Teatrzyk sylwet „O Lechu, Czechu i Rusie” w oparciu o legendę W. Chotomskiej.

Krasnalki wysłuchały uważnie legendy, odpowiadały na pytania i same je zadawały, dzieliły się również swoimi odczuciami.

Następnie Krasnalki podzielono na zespoły. Każdy zespół wykonał sylwety potrzebne do inscenizacji, a następnie przedstawił swoją wersję legendy – co było nie lada wyzwaniem dla wszystkich zespołów.

________________________________________________________________________________

Listopad/2017

Długość Wisły”- zabawa matematyczna.


Cel: rozwijanie umiejętności dokonywania pomiarów za pomocą prostych sposobów.

________________________________________________________________________________

Listopad/2017

NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ

„Film oglądany w dzieciństwie i młodości nie jest przygotowaniem do życia, lecz samym życiem – i to życiem przeżywanym w sposób najbardziej intensywny i spontaniczny” J. Korczak

Z radością Krasnalki – już po raz drugi w tym roku szkolnym oglądały w WCK film pt. „ Kacper i Emma na safari”. Mali bohaterowie i ich maskotki: Leo i Pani Królik wybrali się z najbliższymi do Afryki. Na przyjaciół czekało tam mnóstwo przygód. Emma i Kacper poszukiwali mamę małego lwa. Rozkapryszona dziewczynka z sąsiedztwa traktowała lwiątko jak zabawkę.

Film był pretekstem do rozmowy z dziećmi o sprawach im bliskich lub takich, z którymi mogą się zetknąć w niedalekiej przyszłości. Zmuszał do myślenia i odpowiedzi na pytania, np. Czy można traktować zwierzęta jak maskotki?

________________________________________________________________________________
Listopad/2017

Niech Szymon długo żyje nam !

Drogi Szymonie, Krasnalki wraz z paniami życzą ci zdrowia,

uśmiechu na co dzień i wszystkiego co najlepsze w życiu!

________________________________________________________________________________

Listopad/2017

Kształtowanie umiejętności liczenia

 

________________________________________________________________________________

Bloki tematyczne w Październiku/2017 :


1. Nadchodzi jesień

2. Jesienny las

3. Dzień dobry panie listonoszu

4. Co robią zwierzęta jesienią?

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Krasnalki na POCZCIE

W ramach realizacji bloku tematycznego „Dzień dobry panie listonoszu” dzieci z grupy Krasnalki odwiedziły Urząd Pocztowy mieszczący się na Osiedlu XXX- lecia.

Przedszkolaki miały możliwość przyjrzenia się pracy urzędników pocztowych oraz petentom odwiedzjącym pocztę. W rozmowie z pracownikiem poczty dzieci poznały zakres usług pocztowych, zadania, jakie spełnia ten urząd w naszym życiu. Krasnalki poznały logo Poczty Polskiej, różne druki pocztowe oraz drogę listu, paczki i innych przesyłek.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Krasnalkowe życzenia dla CEZAREGO

Dla odważnego pirata

Urodzinowego jubilata

Mamy życzenia urodzinowe

Godne chwata i wyjątkowe:

Ile w morzu kropli pływa

Ile skarbów się ukrywa

Ile soli w morzu jest

Tyle życzeń, jeśli chcesz!

Wiatru w żagle i pogody

I niech dzieją się przygody!

Cezary, wszystkiego najlepszego życzą koleżanki, koledzy oraz panie z grupy Krasnalki.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Grzyby”- praca przestrzenna z rolek po papierze toaletowym i wytłoczek na jajka.

Cel:

– pogłębianie doświadczeń plastyczno – konstrukcyjnych

– zachęcanie do wykonywania prac z materiałów odpadowych.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Taniec liści”- improwizacja ruchowa do muzyki poważnej.

Cel:

– rozwijanie twórczej aktywności dziecka podczas interpretacji muzyki,

– zachęcanie do uzewnętrzniania swoich przeżyć i odczuć wywołanych kontaktem z muzyką
– rozwijanie ekspresji muzyczno – ruchowej dzieci.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Kasztankowe obrazy”- zabawy materiałem przyrodniczym.

Cel:

– układanie kompozycji płaskich na ograniczonej powierzchni

– nadawanie swoim pracom tytułu.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Zabawy z piosenką Jesień maluje

muz. Mirosław Krysztopa, sł. Dorota Kossakowska.

Cel:

– doskonalenie pamięci i wyobraźni muzycznej

– usprawnianie koordynacji słuchowo – ruchowej

– wyrabianie poczucia rytmu

– tworzenie akompaniamentu do piosenki z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Kolorowa jesień” – nauka wiersza D. Kossakowskiej

Cel:

– rozwijanie pamięci i wyobraźni

– inscenizowanie treści wiersza

– plastyczne przedstawienie treści wiersza

– pogłębianie wiadomości o charakterystycznych cechach jesieni.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Jeżyk”- ćwiczenia graficzne

Cel: kreślenie linii prostych poziomych, pionowych i ukośnych.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

URODZINY ŁUKASZA

Ile w ulu pszczół robotnic,
ile pociąg mija zwrotnic,
ile kwiatów liczy łąka,
ile kropek ma biedronka,
tyle szczęścia i słodyczy
w Dniu Urodzin ŁUKASZKU grupa KRASNALKÓW życzy

________________________________________________________________________________

Kolorowe liście – frottage

Cele:

– zapoznanie dzieci z nową techniką plastyczną,

– wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa podczas cięcia nożyczkami,

– kończenie pracy.

Dzieci otrzymały wysuszone liście. Położyły je na białą kartkę papieru i malowały kredką woskową. Następnie wycinały liście i przyklejały je na szary papier pakowy.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Wodzisławiu Śląskim zorganizowała konkurs plastyczny pt. Przyjaciele Misia Uszatka.

W konkursie wzięły udział: Maja, Antosia G., Lena H., Wiktoria.

Życzymy dziewczynkom powodzenia!

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Posłanie dla jeża – zabawa matematyczna

Cele:

– doskonalenie techniki przeliczania,

– rozwijanie logicznego myślenia,

– wspomaganie dzieci w intuicyjnym rozumieniu i kształtowaniu pojęć liczbowych,

– kształtowanie współdziałania i współpracy,

– wyrabianie umiejętność godzenia się z przegraną.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Klonowy Lew

Będąc na spacerze Krasnalki obserwowały zmieniające się kolory liści na drzewach. Zwłaszcza liście klonu wzbudziły zachwyt dzieci, ponieważ większość tych drzew pięknie przebarwia się jesienią.

Postanowiliśmy z liści klonu zrobić bukiet, a część z nich ususzyć i zrobić ciekawą pracę plastyczną. W ten oto sposób powstał klonowy lew.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Dzisiaj obchodziliśmy urodziny naszej zawsze uśmiechniętej dziewczyny – Zuzi!

Zuziu kochana, życzymy ci uśmiechu od samego rana,

zdrowia i wszelkiej pomyślności.

Krasnalki wraz z paniami.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Warzywny teatr

Krasnalki zostały podzielone na zespoły. Wybrano lidera każdej z grup. Liderzy odpowiadali za przydzielenie ról i koordynowali pracę zespołu. Każdy z nich przygotował krótką scenkę z wykorzystaniem przygotowanych sylwet.

Zabawa warzyw w berka, Warzywa i Zozolandia, Warzywa na spacerze czy Warzywa i podróż w góry – to tytuły scenek, które przedstawiły poszczególne zespoły.

Dzieci doskonaliły umiejętności wchodzenia w role, współpracy i wzajemnej pomocy.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Krasnalkowe liczenie – rozwijanie myślenia matematycznego

Będąc na spacerze w parku dzieci zbierały kasztany i liczyły je, następnie liczba kasztanów każdego Krasnalka została skrzętnie zapisana. W przedszkolu dzieci porównywały liczbę nazbieranych kasztanów. Używały pojęć: mniej, więcej, tyle samo. Co bieglejsi w liczeniu określali, o ile mniej kasztanów miał np. Maciej od Toli, o ile więcej … itp. Na zakończenie każdy Krasnalek na kartce narysował tyle kasztanów ile zebrał i przykleił obok odpowiadającą im liczbę.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Owoce z sadu – wydzieranka.

Cele :

Utrwalenie nazw owoców

Ukazanie wartości odżywczych owoców

Wdrażanie do estetycznego wykonania pracy

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

Po raz kolejny nasze przedszkole uczestniczy w projekcie, który powstał z myślą o edukacji filmowej młodych widzów. Filmy, które dzieci będą miały przyjemność oglądać są w najdrobniejszych szczegółach opracowane i dostosowane do ich wieku. Więcej na stronie głównej.

Krasnalki swoje emocje związane z filmem przelały na papier. Ich prace charakteryzują się przepięknymi barwami  a postaci głównych bohaterów są jak żywe.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Krasnalki szukają pani Jesieni

Krasnalki w poszukiwani pani Jesieni dotarły do Rodzinnego Parku Rozrywki, gdzie pilnie obserwowały przyrodę. Zbierały liście kasztanowca, dębu, jarzębiny, klonu. Szczególne zainteresowanie wzbudziły domki dla owadów – dzieci rozumieją potrzebę ich budowania.

Oczywiście nie mogło obejść się bez prób sprawnościowych, które są nieodzownym elementem naszych częstych wizyt na Trzech wzgórzach.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Rytmy”- Ćwiczenia rytmiczno-melodyczne.

Cele: skupianie uwagi na szeregach, wychwytywanie powtarzających się układów rytmicznych, kontynuowanie rytmów, interpretacja podanych rytmów za pomocą – klaskania, tupania, gry na instrumentach perkusyjnych.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Zabawy z rymowanką „Zupka jarzynowa ”

Por, marchewka i pietruszka

już wskoczyły do garnuszka.

Jeszcze seler i ziemniaczki

i fasolka i buraczki.

Szybko zupka jest gotowa –

jarzynowa, bardzo zdrowa!

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Krasnalkowe życzenia dla Igora N.

Przygód wspaniałych, przyjaciół doskonałych,

góry słodkości, samych radości,

uśmiechniętej minki

życzymy Tobie, bo masz urodzinki!!!

Igorku, wszystkiego najlepszego życzą koledzy, koleżanki oraz panie z grupy Krasnalki.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Zabawy rozwijające myślenie matematyczne

Aktywność, której Krasnalki oddają się najchętniej – to zabawa. W związku z tym, wszelkie działania związane z nabywaniem przez dzieci kompetencji matematycznych przebiegają w formie zabawy.

Celem przeprowadzonych ćwiczeń i zabaw był zapoznanie dzieci z liczbą 3 w aspekcie kardynalnym i porządkowym oraz zapoznanie z wyglądem cyfry 3.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Sklep warzywno- owocowy

W trakcie wizyty w osiedlowym WARZYWNIAKU Krasnalki rozróżniały i nazywały zgromadzone tam owoce oraz warzywa. Dzieci zwróciły uwagę na bogactwo, różnorodność kształtów i barw warzyw i owoców. W zdumienie dzieci wprawiła np. wielość odmian pomidorów, sałat i kapust. Przedszkolaki sprawnie wyróżniały części jadalne warzyw i wymieniały przetwory i potrawy które z nich można zrobić.

________________________________________________________________________________

Październik/2018

Krasnalkowe życzenia dla Antosi G.

Zdrowia, uśmiechu na co dzień.

Niech słoneczko jasno ci świeci –

tego życzą ci wszystkie dzieci.

wraz z paniami.

________________________________________________________________________________

Październik/2017

Jesienny spacer Krasnalków do parku.

Piękne, jesienne przedpołudnie Krasnalki spędziły w wodzisławskim parku znajdującym się w pobliżu rynku. Zbierały kasztany, szukały pni najgrubszych i najcieńszych – bawiąc się przy tym wyśmienicie. Wymieniały nazwy znanych drzew. Karmiły ptaki specjalnie do tego zakupioną karmą. Na zakończenie spaceru bawiły się na placu zabaw, który niewątpliwie jest parkową atrakcją. Pamiątkowe zdjęcie przy historycznym już muchomorze było sygnałem do powrotu.

________________________________________________________________________________

Tematy tygodniowe w miesiącu wrześniu/2017

  1. Jestem w przedszkolu
  2. Jestem bezpiecznym przedszkolakiem
  3. Chcę być zdrowym
  4. Jesień w ogrodzie i sadzie

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Jesienne zabawy na powietrzu – spacer do Parku Rozrywki

Uśmiechnięte twarze dzieci, pełne werwy okrzyki, zabawy na urządzeniach terenowych to wspaniały widok.

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Zabawy dowolne dzieci

Zabawa jest nieodzownym elementem wszechstronnego rozwoju dzieci. Działając, tworząc poznają siebie i swoje możliwości. Uczą się partnerstwa, okazywania życzliwości. Radosna, pełna akceptacji – dla ich poczynań atmosfera, stwarza warunki do samodzielnego eksperymentowania i doświadczania.

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Wizyta KRASNALKÓW w MiPBP w Wodzisławiu Śląskim – filia nr 13.

29 września, czyli w Ogólnopolskim Dniu Głośnego Czytania ogłoszonym w 2001 roku przez Polską Izbę Książki, Krasnalki odwiedziły OSIEDLOWĄ BIBLIOTEKĘ. W związku z przypadającą w tym roku 110 rocznicą urodzin Astrid Lindgren, szwedzkiej autorki literatury dziecięcej, przedszkolaki poznały kilka ciekawostek z jej życia oraz napisane przez nią książki. Do głośnego czytania Krasnalkom pani bibliotekarka wybrała fragment książki w/w autorki pt. „Dzieci z Bullerbyn”. Dzieci słuchały w skupieniu i z uwagą dając się ponieść dziecięcej wyobraźni. Spotkanie zakończyło rysowały zagrody w których mieszkała Lisa i jej przyjaciele.

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Mapa zdrowia”– praca plastyczna.

Technika: wycinanie, rysowanie pisakami. Utrwalenie wiadomości dotyczących zdrowego stylu życia.

Cele:

– kształtowanie dbałości o higienę ciała

– utrwalanie prawidłowych nawyków żywieniowych

– podkreślenie znaczenia aktywnego wypoczynku, sportu

–  doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami oraz rysowania na podany temat

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Jak dbamy o nasze zdrowie?”

Wypowiedzi dzieci na podstawie opowiadania „Sport to zdrowie” D. Kossakowskiej, plansz tematycznych i własnych doświadczeń.

Cele:

rozwijanie aktywnych postaw prozdrowotnych

kształtowanie umiejętności przewidywania następstw różnych zachowań

wdrażanie do wypowiadania się na określony temat całymi zdaniami

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

„Moje drugie śniadanie” – wykonanie kanapek – zachęcanie do spożywania warzyw jako źródła witamin. Wdrażanie do przestrzegania zasad higieny podczas przygotowywania posiłków.

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Co jest w środku” – zabawa badawcza.


Oglądanie przekroju owoców: śliwki, jabłka, gruszki. Wyodrębnianie skórki, miąższu i pestek-nasion. Dostrzeganie różnic między poszczególnymi przekrojami.

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Memory- POJAZDYpopołudniowe rozgrywki towarzyskie.

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Uśmiechnięci kierowcy, bezpieczni piesi – zabawy muzyczno – ruchowe.

Cele:

doskonalenie umiejętności reagowania na przerwę w muzyce

doskonalenie umiejętności wypowiadania tekstu w określonym rytmie – doskonalenie poczucia rytmu.

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Ulica w mieście” – wykonanie makiety ulicy.

Cel:

– tworzenie warunków do podejmowania przez dzieci różnych form aktywności: plastycznej, konstrukcyjnej, zabawowej

– wyrabianie umiejętności pracy zespołowej

– wdrażanie do umiejętnego stosowania wiedzy z zakresu ruchu drogowego

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Mój wymarzony samochód – rysowanie mazakami

Cele:
– rozwijanie inwencji twórczej,

– doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami,

– zachęcenie do swobodnych wypowiedzi

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Ruch drogowy

Celem dzisiejszych zajęć było zwrócenie uwagi na różne sposoby oznakowania przejścia dla pieszych. Dalsze utrwalanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach oraz doskonalenie umiejętności bezpiecznego przechodzenia na drugą stronę jezdni.

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Krasnalki ćwiczą z bum bum rurkami

Bum bum rurki angażują do ćwiczeń ruchowych i zabawy nawet najmniej chętne dzieci. Ćwiczymy i przy tym świetnie się bawimy.

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Krasnalki w bibliotece.

Po wakacyjnej przerwie 6-latki odwiedziły bibliotekę. Dzieci wypożyczyły książki do popołudniowego czytania w przedszkolu oraz umówiły się z panią Izą na kolejne spotkanie w bibliotece 29 września (piątek). W tym dniu przypada Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania.

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Kiedy jesteś radosny ? – wypowiedzi dzieci

Jestem radosna(y), kiedy:

– przy mnie jest mama (Igor Ch.)

– wieczorem przychodzi do mnie tata i zostaje ze mną, kiedy przytula mnie pani Kasia, kiedy jestem na basenie (Tola)

– przytula mnie mama, noszę świnkę morską.( Maja)

– jem słodycze  (Lena L.)

– przychodzę do przedszkola, bawię się z pieskiem ( Bartosz)

– jadę na wakacje (Zuzia)

– jestem na basenie  ( Zosia)

– bawię się z królikiem  ( Cezary)

– buduję z  klocków ( Łukasz)

– przyglądam się rybkom w akwarium (Wojtek)

– bawię się z przyjaciółkami  (Martyna)

– dostaję prezenty (Wiktoria)

– noszę chomika. (Lena H.)

– oglądam telewizor, gram na Xboksie ( Igor N.)

– bawię się z pieskiem, wychodzę na podwórko.( Maciej S.)

– bawię się z kolegami (Szymon)

– znajduję się nad morzem (Ania)

Radosna wystawa KRASNALKÓW

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Urodziny  Ani

Aniu droga niech uśmiech gości jak najczęściej na twojej twarzy. Tego życzą ci wszystkie Krasnalki wraz z paniami.

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Krasnalki korzystają z pięknej, wrześniowej pogody.

________________________________________________________________________________

wrzesień/2017

Po wysłuchaniu wiersza „Przedszkolne rozterki” D. Kossakowskiej dzieci wypowiadały się na jego temat. Oceniały postępowanie Karola i zachowanie Zosi. Następnie rysowały głównych bohaterów wiersza. Odczytywały globalnie napisy i przyklejały je nad ich głowami – przy okazji utrwalając kierunki przestrzenne.

________________________________________________________________________________

Hymn Skrzata

  1. Jest w Krakowie mały Skrzat

 znany wszystkim już od lat

 z opowieści, wierszy, bajek,

 które w książkach swych wydaje.

Ref. Mały Skrzat , przyjaciel dzieci.

Z nim pisarze i poeci

świat fantazji otwierają:

do czytania zapraszają

  1. Jest w Krakowie mały Skrzat

  z czytelnikiem za pan brat.

 Książki Skrzata radość sprawią.

 Bawią– uczą, ucząc – bawią!

________________________________________________________________________________

Dobra książka

Artur Kołakowski, Agnieszka Pisula ( 2011), Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna.

Niezbędnik dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.

  • Co zrobić, gdy dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem złości?

  • Jak wydawać polecenia, by przyniosły pożądany skutek?

  • W jaki sposób chwalić i nagradzać pozytywne zachowania?

Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w tej książce. Autorzy przedstawiają proste, lecz skuteczne metody radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami.

________________________________________________________________________________

Sentencja miesiąca

Dzieci chronione przed wszelkimi wyzwaniami

nigdy nie rozwiną w sobie zdolności radzenia sobie z życiem

J.Janvrin


 

“Gdy wrzesień z pogodą zaczyna, zwykle przez miesiąc pogoda się trzyma”.