Krasnalki na ? Matematycznej łące?

? Biedronki, motyle i kwiaty?
Dziecko w wieku przedszkolnym myśli na poziomie konkretnym, a więc jego podstawowym sposobem uczenia się jest działanie. Im więcej samo doświadczy, zrozumie ? tym lepiej dla niego samego. Dojrzałości psychicznej do nauki matematyki nie można ukształtować przez mówienie i tłumaczenie. Dojrzałość tą dziecko samo musi zdobyć, odkryć i wypróbować.
Dzieci z grupy 5,6 latków podczas zabawy matematycznej ? Biedronki, motyle i kwiaty?, przeliczały, klasyfikowały, dodawały i odejmowały na konkretach, orientowały się w przestrzeni- bawiąc się przy tym doskonale. Każdy pomysł był wart pochwały, nie było wygranych i przegranych. Praca w grupach pozwalała dzieciom na uczenie się wzajemnej odpowiedzialności za siebie i innych. Stworzenie bajecznie kolorowe j łąki dało dzieciom możliwość samorealizacji, włączenia się do dekorowania sali, a przy okazji do przeliczania elementów składających się na łąkę, rozróżniania występujących tam roślin i owadów. Należy wykorzystywać każdą nadarzającą się okazję, by zachęcać dzieci do zabaw matematycznych, bowiem w nich należy upatrywać późniejszych sukcesów dziecka w szkole .
Wychowawczyni grupy 5,6 latków : Katarzyna Kocerba