?Badamy właściwości mąki, soli i cukru?

5, 6 latki z wielkim zaangażowaniem i poświęceniem badały właściwości mąki, soli i cukru. Wąchały, dotykały, próbowały jaki smak mają poszczególne produkty. Porównywały ich wygląd ? kolor, zapach, grubości.
Najwięcej radości sprawiło dzieciom odgadywanie z zawiązanymi oczami przy wykorzystaniu zmysłów: dotyku i smaku z jakimi produktami mają do czynienia.
Przygotowaliśmy również doświadczenie , które dotyczyło krystalizacji cukru i soli poprzez sporządzenie nasyconych roztworów tych substancji w słoiczkach z zanurzonym sznureczkiem przywiązanym do poziomego patyczka umieszczonego na słoiku. Odstawiliśmy je do odparowania w kąciku przyrody. Zadaniem dzieci była wnikliwa obserwacja i dostrzeżenie kiedy pojawią się pierwsze kryształki .
Zabawy badawcze bardzo podobały się dzieciom, były aktywne i skoncentrowane na działaniu  a o to przecież nam chodziło .